Politika Sport Életmód Gyerek
Vélemény Vas Választás Archívum
   
KULTÚRA
Lemezkritikák és -ismertetések
  

 
   
ZENE
Marsbéli próféciák
 
Színészként kezdte, tagja volt a Harcosok klubjának, egy ideje pedig gitárral a kezében folytatja. Jared Leto szenvedélyesen énekel a 30 Seconds To Mars harmadik, némi engedélyezett hangulatszínezőkkel (kórusok, szintetizátorok) dúsított albumán is.
 

 
   
ZENE
Emlékezetes
 
A Lux együttes megalakulásának negyvenéves jubileumán a teljesség igénye nélkül felidézte múltját és vadonatúj, napi aktualitású számokkal is meglepte az őket ünneplő közönséget. A rock debreceni öreg rókái a napokban kapnak Pro Urbe díjat.
 

 
   
ZENE
Ütős koncert
 
Az ütőhangszeres Toldi Éva, akit többek közt dzsesszegyüttesekből ismerhetünk, lelkes tanítványaival tanórákon kívül is foglalkozik; ha kell, még át is írja az órára bevitt kedvenceket. A Ritmico csoport a debreceni jazzbarátoknál vendégeskedett legutóbb.
 

 
   
ZENE
„Magyarországról jövök a karavánommal”
 
A bravúros Paco de Lucía, a spanyol gitár nagymestere adott koncertet március 27-én a Főnix Csarnokban. A flamenco-dzsessz világhírű képviselője a koncert előtt a Deol.hu kérdésére elárulta, felelősséget érez a flamenco jövője iránt.
 

 
   
ZENE
Alice Kottaországban
 
A kócos Tim Burton kissé beteges képi világához nem nehéz zenéket társítani. Alice-feldolgozása nyomán rögtön két filmzene lemez is született. Mi az Almost Alice címen futó korongot ragadtuk magunkhoz. Divatos rock és alternatív zene sok gitárral.
 

 
   
JAZZ
Virtuóz flamenco
 
Az immár 63 éves spanyol gitáros, Paco de Lucía neve összeforrt az igényes, akusztikus muzsikával. Szólóban és más legendás gitárosokkal is gyakran lépett fel eddig, de mostanság leginkább flamenco zenekarával turnézik. A Főnix Csarnokban március 27-én játszik.
 

 
   
JAZZ
Hölgykoszorú
 
Rhoda Scott harmincöt év után érkezett ismét Debrecenbe és töltötte meg a Kölcsey Központ nagytermét. A Hammond-orgona hetvenkét éves, ám igen fiatalos amerikai-francia – és kicsit már magyar – mestere két kiváló hölgy zenésztárssal adott nagysikerű koncertet.
 

 
   
ZENE
Mestermunka
 
Latin világot varázsolt a téli debreceni éjszakába a két gitárfenomén: Tátrai Tibor és Szűcs Antal Gábor, illetve vendégük, az ütőhangszeres Horváth Kornél. A zenét évek óta ismerem, hallgatom, szeretem, de élőben még nem volt szerencsém a virtuózokhoz. 

 
   
ZENE
Retronome pontossággal
 
A rockerek lassan felélednek a szokásos év eleji punnyadásból. Kedvező hír számukra, hogy a hetvenes-nyolcvanas évek zenéit feldolgozó és abból táplálkozó Retronome zenekar február 26-án fellép a Sikk Music Caféban. Vendégük a Stormraiser.
 

 
DEOL > Kultúra > Zene
  Felemás rockünnep
 
Héty Péter | 2009. június 18., 12:27
 
Lenny Kravitz debreceni fellépése előtt már a trolin is észlelhető volt, hogy rockkoncert felé tart az ember. Stones- és rock and roll feliratú pólókban feszítettek sokan, a Főnix Csarnoknál pedig kiürült a járat. A bejáratnál hosszú sorokban kígyózott a tömeg,  odabent már az ismeretlen előzenekar nyomta. Beszélgetésekből kiderült, hogy sokan a környező városokból, a határon túlról és a fővárosból érkeztek. A debreceni zenészek mellett a közönség körében feltűntek egy páran a Zagarból vagy az Irigy Hónaljmirigyből. Az eladható ötezer jegyből közel négyezer fogyott.
 
Az átszerelés alatt a Jimi Hendrix által ismertté tett Bob Dylan-nóta, az All Along the Watchtower riffjei hallatszottak. Aztán villany le, ováció fel. A sztár belépőjét erőteljes hangzavar és szemvakító villódzás kísérte, amely időnként később is visszatért. A frappánsnak nem nevezhető kezdés után Lenny Kravitz a Bring It On-nal próbálta megalapozni a hangulatot, majd zenészeivel bedobta az első nagyobb slágert (It Ain’t Over ’Til Its Over), mely már egész tisztán szólt a hegedűkre emlékeztető szinti hangjaival. A zenekar azután egyre jobban és szinte megállás nélkül nyomta az újabb nótákat, Stones-szos átmenettel hármat is egyben. A blokk végén a funkys fúvós szekcióból kivált a szaxofonos és hatalmas szólóval lepte meg a közönséget, sőt még a zenészeket is. Pihenő következett azután, lágyabb rock dallamok, az 5 című albumról adták elő az I Belong To You-t, amiben némi reggae nyomokat is fel lehetett fedezni. Még korábbra nyúltak vissza a Believe-vel, melyet az albumon hallható változatnál keményebben játszottak el, újabb szaxofonszólóval.
 
A kis kitérő után ismét visszatértek a legújabb It’s Time for a Love Revolution lemez dalaihoz. A Dancin’ Till Dawn végén Lenny lement a közönség első soraihoz, hogy megénekeltesse a nagyérdeműt a „Wee don’t need no bullet of a gun” szöveggel, ami nem is ment rosszul. Ezután a zongorához lépett, miközben itallal kínálta a körülötte ólálkodó házi fotósát. Az új album nagy slágeréből az I’ll Be Waiting lírai dalából hatalmas opus-t faragtak, melyben a közönség énekeltetése már nem annyira ment, s egy kicsit a hangulat is leülni látszott, bár a zenészek láthatóan jól érezték magukat, hisz sehogyan sem akarták abbahagyni, még negyed óra után sem. A sok szólóból a gitáros Craig Ross mutatványa volt a legemlékezetesebb, Slash-re emlékeztető fazonjával, s a Lynyrd Skynyrd gitárnyúzó stílusával. A hosszúra nyúlt nótát hosszú szünet is követte, Kravitz ugyanis elindult a közönséget fényképezni.
 
Miután mindenki kipihente magát egy újabb nagy sláger következett, az Always On The Run benne a Mama Said album címadó soraival. A gitárszólót ezúttal nem Slash játszotta, mint az albumon, de a látvány alapján az illúziónk meglehetett. Ezt követte a The Guess Who 1970-es American Woman-jének Lenny által átírt változata, mely az eredetihez képest sokkal gépiesebb, Kravitz mégis elérte vele azt, hogy újra sláger lett a kanadaiak dala. A hangulat tetőpontinak tűnt, így a főnök bemutatta zenészeit, a dzsemmelés pedig azt sejtette, hogy a koncert vége felé közeledünk. Az 1998-ban kiadott Kravitz-albumról származó Fly Away ugyan tovább fokozta a hangulatot, a csapat mégis levonult a színpadról.
 
Két ráadásnak örülhettünk még június 15-én a Főnix Csarnokban. A Let Love Rule-t sokan ünnepelték, akárcsak Kravitz köszönő szavait, aki karrierjének huszadik évfordulóján, szám szerint kilencedik turnéján látogatott el Debrecenbe. A napi politika is belejátszott azután egyik megszólalásába, kérdés, hogy mennyit értett ebből a tömeg. Újabb levonulás után eljátszották még az Are You Gonna Go My Way-t, melyben előkerült a klipből ismert fecskefarkú gitár is, majd a végén a Black Sabbath korabeli klasszikusára, az Iron Man-re emlékeztető, zajos résszel zárták az estét.
 
Best of koncertet ígért ugyan a sztár, ezzel ellentétben inkább az előző évi fővárosi show ismétlését hallhattuk. Vigaszul szolgálhat, hogy néhány újabb nóta talán még jobban is szólt mint a régi nagy sikerek. Szívesen vettük volna ha a setlist-en szerepel pl. a Mr. Cab Driver, a Rock and Roll is Dead, vagy az I Built This Garden For Us, mint ahogy akár előadhatta volna a felvezetésben még csak halványan, de a koncert után Hendrix-től eredetiben hallható All Along the Watchtower-t is, mivel jobb pillanataiban ezt is szokta néha játszani. Tömören: nem volt rossz, de lehetett volna jobb is.
 
Kapcsolódó cikkünk:
 
Kapcsolódó linkek:


 
 
Értékelje a cikket 1-től 5-ig:
A cikk osztályzata az eddigi szavazatok alapján:
3.75
 
 
 A cikk nyomtatása   |   A cikk küldése E-mailben

 

| << Vissza a főoldalra | << Vissza a rovatoldalra |
 
 
| Impresszum | Médiaajánlat |

Az oldal generálása 0.016406059265137 másodpercig tartott.