Kultúra Sport Életmód Gyerek
Vélemény Vas Választás Archívum
   
PARLAMENT
Nincs pénz a veszély elhárítására
Tóth Gábor, a Fidesz képviselője, november 16-án kérdést tett fel a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek: „Mikor lesz végre körforgalom a Bag-Domony útkereszteződésben?” címmel. Oláh Lajos államtitkár válaszában elmondta: „A második félévtől a gazdasági és pénzügyi válság kezelése azonban jelentősen lecsökkentette a költségvetés mozgásterét. Kénytelenek voltunk a balesetveszélyes csomópontok átépítésére korábban indított programunkat felfüggeszteni.” 

 
   
PARLAMENT
Jogharmonizációs kötelezettség
A légi közlekedési törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájában november 11-én a napirendi pont előadója Oláh Lajos államtitkár, az MSZP hajdú-bihari listáján Országházba került képviselője volt. Mint elmondta: „a légi közlekedésről szóló törvény módosításával alapvetően nemzetközi és jogharmonizációs kötelezettségünknek teszünk eleget.” 

 
   
PARLAMENT
Elmaradt kötbér és határidőcsúszás
Csontos János, az MSZP képviselője, november 9-én azonnali kérdést tett fel a nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszternek: „Haverok zsebébe csúszott a pénz a püspökladányi gyűjtőút-beruházásból?” címmel. Varju László államtitkár válaszában kifejtette: „a vonatkozó dokumentumokat a hatáskörrel, illetékességgel rendelkező nyomozó hatóságnak átadtuk, és ennek megfelelően az eljárás megkezdődött.” 

 
   
PARLAMENT
Mit ér az ember, ha vidéki?
Vígh Ilona, a Fidesz képviselője, november 30-án kérdést tett fel a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterhez: „Határtalan falurombolás a határon, avagy mit ér az ember, ha vidéki, de nem termel nyereséget?” címmel.
 

 
   
PARLAMENT
Veszélyben a magyar gázellátás?
Herényi Károly, független képviselő, november 7-én interpellálta a közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztert: „Kinek az érdeke?” címmel azt kérdezte: „Mit tesz a kormány, hogy a magyar gázpiac biztonságos ellátása ne kerüljön veszélybe?”.
 

 
   
PARLAMENT
Szakmai követelmények – háttérben
A közoktatási törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájában szólalt fel november 2-án Pósán László. A Fidesz debreceni képviselője kitért arra, hogy „amíg normatív finanszírozás működik, és a felsőoktatási intézmények abban érdekeltek, hogy minél több hallgatót benntartsanak a rendszerben, mindaddig komoly szakmai követelményeket nehéz lesz érvényesíteni.” 

 
   
PARLAMENT
Mit ér a hároméves alapképzés?
A felsőoktatási törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájában szólalt fel november 2-án Pósán László. A Fidesz debreceni képviselője elmondta: „nem tudjuk megmondani a hallgatóknak, hogy aki egy hároméves alapképzést elvégez, azt a végzettséget bizonyító okirat milyen szakképesítésre jogosítja fel.” 

 
DEOL > Politika > Parlament
  Mit ér az ember, ha vidéki?
 
D. Á. | 2010. január 28., 14:26
 
Vígh Ilona, a Fidesz képviselője, november 30-án kérdést tett fel a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterhez: „Határtalan falurombolás a határon, avagy mit ér az ember, ha vidéki, de nem termel nyereséget?” címmel. Kijelentette: „Amit csak lehetett, felszámoltak a falvakban ez idáig. Utolsó rúgásként a felhatalmazás nélküli kormány veszi a bátorságot, és az elődeink által létrehozott értéket, a vasúti szárnyvonalakat is megszünteti.” Oláh Lajos válaszában leszögezte: „Az adófizetők pénzével való ésszerű gazdálkodás megköveteli, hogy a jelenleginél költséghatékonyabb közlekedési módot alkalmazzunk”.
 
VÍGH ILONA (Fidesz): Tisztelt Államtitkár Úr! A csak nevében szocialista kormány másodrendű állampolgárrá alacsonyította a vidéken élő embereket. A vidéki ember önöknek fölösleges tehertétel, akiről nem kívánnak gondoskodni, de nem is kérnek az önök gondoskodásából, azonban azt mindenképpen elvárják, hogy egyenlő bánásmódban részesüljenek. Amit csak lehetett, felszámoltak a falvakban ez idáig. Utolsó rúgásként a felhatalmazás nélküli kormány veszi a bátorságot, és az elődeink által létrehozott értéket, a vasúti szárnyvonalakat is megszünteti a szeghalmi, a sarkadi és a mezőkovácsházi, hozzáteszem, a leghátrányosabb helyzetű Békés megyei kistérségekben. A bezárás oka: önök szerint nem gazdaságosak. Egy kis matematika, államtitkár úr. Önök milliárdokat költöttek el a meg nem valósult kormányzati negyedre; milliárdokat fizettek ki a BKV-nál végkielégítésekre; a 4-es metró építési költsége az eredeti háromszorosára duzzadt. Az említett beruházások vajon gazdaságosak, államtitkár úr? A kérdés fel sem merül a kormány tagjaiban.
 
Az elkótyavetyélt milliárdoknak mindössze a töredéke lenne a Vésztő-Körösnagyharsány-Nagyvárad vasúti szárnyvonal újbóli helyreállítása, amely több ezer ember életében jelentene alapvető minőségi változást. Körösnagyharsány és a határ között mindössze 5 kilométernyi vasúti pályaszakaszt kellene építeni, ugyanis a határ túloldalán nem szedték fel a síneket.
 
Kilencven esztendeje várunk a határon átnyúló infrastrukturális fejlesztések, az út, vasút és természetes vízfolyások, valamint természetes földrajzi régiók újbóli helyreállítására, amelyeket az államtitkár úr is ismer, hogy az Európai Unió támogatja ezeket a programokat. Önök azonban az építkezés helyett rombolnak.
 
Megkérdezem az államtitkár urat: honnan veszik önök a bátorságot, hogy emberek ezreinek sorsáról döntsenek a megkérdezésük nélkül, sajnos rosszul? Mi az oka ennek a lázas kapkodásnak, hogy alig néhány hónappal a választások előtt döntöttek a vasúti szárnyvonalak bezárásáról, megszüntetéséről?
 
Várom válaszát. Köszönöm szépen.
 
ELNÖK: Megadom a szót Oláh Lajos államtitkár úrnak. Parancsoljon!
 
DR. OLÁH LAJOS közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót, elnök asszony. Képviselő Asszony! Tisztelt Ház! Ha megengedi, azokra a gondolatmenetekre, amelyek a politikai vagdalkozás kategóriáját illetik, és öntől elhangzottak, nem reagálnék, hanem próbálok valamit keresni a tartalmi mondanivalóban, és arra válaszolni. Az ön állításával ellentétben szó sincs arról, hogy a kormány a vidéken élő lakosokat másodrendű állampolgároknak tekintené. A kormányzati intézkedések meghozatalakor az ország egészének érdekeit tartjuk szem előtt, nem pedig a képviselő asszony által feltételezett megkülönböztetés alapján döntünk. Az adófizetők pénzével való ésszerű gazdálkodás megköveteli, hogy a jelenleginél költséghatékonyabb közlekedési módot alkalmazzunk, és megszüntessük a párhuzamos finanszírozást, így a jövőben egy színvonalasabb szolgáltatást nyújtó, gazdaságosabb helyközi közösségi közlekedési rendszer alakulhat ki. A 127. számú vasútvonal szolgáltatóváltással érintett Vésztő-Körösnagyharsány szakaszán egyébként jelenleg öt pár vonat közlekedik, naponta átlagosan tízfős – még egyszer mondom: tízfős – utasforgalommal, képviselő asszony. A közforgalmú közlekedést az összességében magasabb minőségű szolgáltatást nyújtó helyettesítő autóbuszjáratokkal kívánjuk megoldani. Ami pedig a képviselő asszony által említett határ menti közlekedési kapcsolatok fejlesztését illeti, azt természetesen a magyar kormány részéről is fontosnak tartjuk. Ugyanakkor egy határon átmenő fejlesztési pályázathoz elengedhetetlen a szomszédos ország együttműködése is, ez irányban azonban a román állami partnerek többszöri kezdeményezésre sem mutattak hajlandóságot; mondom, többszöri kezdeményezésre, képviselő asszony.
 
Ezért kérem a képviselő asszonyt, hogy válaszomat elfogadni szíveskedjék. Köszönöm szépen.
 
(Illusztráció: Időkép.hu)
 
Kapcsolódó linkek:


 
 
 
 
 A cikk nyomtatása   |   A cikk küldése E-mailben

 

| << Vissza a főoldalra | << Vissza a rovatoldalra |
 
 
| Impresszum | Médiaajánlat |

Az oldal generálása 0.0069561004638672 másodpercig tartott.