Kultúra Sport Életmód Gyerek
Vélemény Vas Választás Archívum
   
PARLAMENT
Nincs pénz a veszély elhárítására
Tóth Gábor, a Fidesz képviselője, november 16-án kérdést tett fel a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek: „Mikor lesz végre körforgalom a Bag-Domony útkereszteződésben?” címmel. Oláh Lajos államtitkár válaszában elmondta: „A második félévtől a gazdasági és pénzügyi válság kezelése azonban jelentősen lecsökkentette a költségvetés mozgásterét. Kénytelenek voltunk a balesetveszélyes csomópontok átépítésére korábban indított programunkat felfüggeszteni.” 

 
   
PARLAMENT
Jogharmonizációs kötelezettség
A légi közlekedési törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájában november 11-én a napirendi pont előadója Oláh Lajos államtitkár, az MSZP hajdú-bihari listáján Országházba került képviselője volt. Mint elmondta: „a légi közlekedésről szóló törvény módosításával alapvetően nemzetközi és jogharmonizációs kötelezettségünknek teszünk eleget.” 

 
   
PARLAMENT
Elmaradt kötbér és határidőcsúszás
Csontos János, az MSZP képviselője, november 9-én azonnali kérdést tett fel a nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszternek: „Haverok zsebébe csúszott a pénz a püspökladányi gyűjtőút-beruházásból?” címmel. Varju László államtitkár válaszában kifejtette: „a vonatkozó dokumentumokat a hatáskörrel, illetékességgel rendelkező nyomozó hatóságnak átadtuk, és ennek megfelelően az eljárás megkezdődött.” 

 
   
PARLAMENT
Mit ér az ember, ha vidéki?
Vígh Ilona, a Fidesz képviselője, november 30-án kérdést tett fel a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterhez: „Határtalan falurombolás a határon, avagy mit ér az ember, ha vidéki, de nem termel nyereséget?” címmel.
 

 
   
PARLAMENT
Veszélyben a magyar gázellátás?
Herényi Károly, független képviselő, november 7-én interpellálta a közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztert: „Kinek az érdeke?” címmel azt kérdezte: „Mit tesz a kormány, hogy a magyar gázpiac biztonságos ellátása ne kerüljön veszélybe?”.
 

 
   
PARLAMENT
Szakmai követelmények – háttérben
A közoktatási törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájában szólalt fel november 2-án Pósán László. A Fidesz debreceni képviselője kitért arra, hogy „amíg normatív finanszírozás működik, és a felsőoktatási intézmények abban érdekeltek, hogy minél több hallgatót benntartsanak a rendszerben, mindaddig komoly szakmai követelményeket nehéz lesz érvényesíteni.” 

 
   
PARLAMENT
Mit ér a hároméves alapképzés?
A felsőoktatási törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájában szólalt fel november 2-án Pósán László. A Fidesz debreceni képviselője elmondta: „nem tudjuk megmondani a hallgatóknak, hogy aki egy hároméves alapképzést elvégez, azt a végzettséget bizonyító okirat milyen szakképesítésre jogosítja fel.” 

 
DEOL > Politika > Parlament
  Nincs pénz a veszély elhárítására
 
D. Á. | 2010. február 08., 13:03
 
Tóth Gábor, a Fidesz képviselője, november 16-án kérdést tett fel a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek: „Mikor lesz végre körforgalom a Bag-Domony útkereszteződésben?” címmel. Oláh Lajos államtitkár válaszában elmondta: „A második félévtől a gazdasági és pénzügyi válság kezelése azonban jelentősen lecsökkentette a költségvetés mozgásterét. Kénytelenek voltunk a balesetveszélyes csomópontok átépítésére korábban indított programunkat felfüggeszteni.”
 
TÓTH GÁBOR (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Miniszter Úr! Államtitkár Úr! A 3-as számú főút bag-domonyi kereszteződése hosszú évek óta baleseti gócpont, ezért a körforgalommá való átalakítására égető szükség lenne. A Galga-Menti Újság számára adott válaszában pár hónappal ezelőtt a minisztérium azt közölte: a GKM a baleseti statisztikák áttanulmányozása után úgy döntött, hogy „a 3. számú főút 40-871 szelvényében lévő Bag-Domony közötti összekötő út kereszteződésének körforgalmi csomóponttá való átépítése, előkészítéssel, megkezdődhet. Az átépítés a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában történik, útpénztár-forrás felhasználásával. Az építkezés a tervek szerint 2009 nyarán indul, addig az előkészítés – tervezés, engedélyezés, területbiztosítás – folyik. A beavatkozás várhatóan 2009 végéig befejeződik.”
 
Most november közepe van, de ismereteim szerint még a tervezés sem kezdődött el. Választókerületem körforgalomban érintett települései, Tura, Galgahévíz, Hévízgyörk, Bag, Aszód, Kartal, Verseg, Iklad, Domony önkormányzatai határozatban követelik a tarthatatlan helyzet megoldását, a csomópont megfelelő, biztonságos átépítését. Országgyűlési képviselőként első számú kötelességem, hogy megpróbáljak változtatni a tarthatatlan helyzeten, segítsem 40 ezer naponta erre közlekedő ember biztonságos közlekedését. Ezért a költségvetési törvényjavaslathoz módosító javaslatot nyújtottam be a körforgalom megépítése érdekében, azonban a kormánypárti képviselők nem támogatták a bizottsági szakban.
 
Tisztelt Államtitkár Úr! Miért nem tartják vállalásukat, miért nem biztosítják a forrást a körforgalom megépítésére? Mikor indul el a tervezés, majd az építkezés? Nem ígéreteket, hanem pontos dátumot várunk. Várom megtisztelő válaszát, választóim nevében nyomatékosan követelve, hogy végre lépjenek a kérdésben.
Köszönöm.
 
ELNÖK: Köszönöm, képviselő úr. Válaszadásra megadom a szót Oláh Lajos államtitkár úrnak.
 
DR. OLÁH LAJOS közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! A bag-domonyi körforgalom építésének megkezdése valóban szerepelt 2009. évi terveinkben. A második félévtől a gazdasági és pénzügyi válság kezelése azonban jelentősen lecsökkentette a költségvetés mozgásterét. Így az idén csak a közvetlen balesetveszélyt jelentő úthibák kijavítására maradt lehetőség. Egyidejűleg kénytelenek voltunk a balesetveszélyes csomópontok átépítésére korábban indított programunkat felfüggeszteni.
 
A jövő évi útpénztárból terveink szerint ismét finanszírozni tudjuk majd ezeket a fejlesztéseket, amelyek között a szóban forgó 3. számú főút és a 3105. számú út bag-domonyi kereszteződése a lista elején szerepel. A körforgalmú csomóponti beruházást előkészítő tanulmányterv már az idei évben elkészült. A kereszteződésben valóban történtek balesetek az elmúlt években, összességében azonban javult a statisztika. 2003 óta nyolc személyi sérüléses baleset történt, amelyek mindegyik járművezetői hibára, az elsőbbségadás elmulasztására és nem az útkereszteződés műszaki kialakítására vezethető vissza; persze, egy is sok.
 
Hozzájárult a helyzet javulásához az is, hogy 2007-ben a lakott területeken kívüli, kis költségű beavatkozások programjának részeként a közútkezelő burkolatprizmát telepített, és bordázott, keresztirányú lassító jelet festett fel a kereszteződés biztonságosabbá tétele érdekében.
 
Mindez azonban nem változtat azon törekvésünkön, hogy amint a szükséges források rendelkezésre állnak, a körforgalom építése elkezdődjön.
 
Ami pedig a képviselő úrnak a 2010. évi költségvetési törvényjavaslatban terület- és régiófejlesztési célelőirányzat sorához benyújtott módosító indítványát illeti, azt azért nem tudja az NFGM, illetve a kormány támogatni, mert ezen a jogcímen külön nevesített beruházások elsősorban terjedelmi okokból nem szerepeltethetők.
 
Kérem a képviselő urat, hogy a válaszomat szíveskedjen elfogadni. Köszönöm szépen.
 
Kapcsolódó linkek:


 
 
 
 
 A cikk nyomtatása   |   A cikk küldése E-mailben

 

| << Vissza a főoldalra | << Vissza a rovatoldalra |
 
 
| Impresszum | Médiaajánlat |

Az oldal generálása 0.012863874435425 másodpercig tartott.