Politika Sport Életmód Gyerek
Vélemény Vas Választás Archívum
   
KULTÚRA
Filmkritikák és -ismertetések
 

 
   
FILM
Sablonos szinglimese
 
Az erőltetett helyzeteket a Minden kút Rómába vezet című filmben a színészi játék sem kompenzálja. Josh Duhamel (Nick) semmi emlékezetessel nem lepi meg nézőjét, Kristen Bell (Beth) pedig egyetlen szemszögből sem tűnik különleges karakternek.
 

 
   
FILM
Filmklub a Tepsiben
 
Beretvás Gábor fejébe vette, hogy újabb színfolttal gazdagítja a debreceni filmes élet palettáját, filmklubot szervez tehát, amely, saját alkatához illően, legalább annyira szól a társas élet ápolásáról, mint a filmek iránti szenvedélyről.
 

 
   
ZENE
Levéltitkok háborúban, békében
 
Semmi sem ápolja úgy a szépséget, mint a boldogság – mindez valóban érvényes a svéd Lasse Hallström új filmjére. De mielőtt elhinnénk, hogy a mozivászonra csak a jókedv termett, vegyük számba, mitől szenvednek a Kedves John! című filmben.  

 
   
FILM
Soha rosszabb Szemlét!
 
A 2010. február elején zajlott 41. Magyar Filmszemle Arany Orsó nagydíját a debreceni Hajdu Szabolcs nyerte, aki Bibliothéque Pascal című filmjével emellett megkapta a külföldi kritikusok által felajánlott Gene Moskowitz-díjat, a Diákzsűri nagydíját.
 

 
   
FILM
Pszichokatona álküldetésen
 
Paranormális képességekkel rendelkező, az elme erejével harcoló jedik küzdenek egy békésebb világért a Kecskebűvölőkben. A hippi-életérzésből merítő kiképzés egyik legtehetségesebb parafazonjaként George Clooney próbálgatja tudatalattijának erejét.
 

 
   
DVD
Kettős hatás
 
Szinte nincs olyan ember, aki ne vonzódna valamilyen szinte szégyelnivalóan gyermeteg dologhoz: legyen az nosztalgiát ébresztő tárgy, vagy egy hely, melyhez kötődik. Sokan vannak így kultfilmekkel is, melyek egyenesen ellenséges táborokra osztják a Föld lakosságát.
 

 
   
FILM
Nosztalgia-bérlet
 
A „Budapesti tizenkettő” filmjeiből válogatnak újra az Apolló mozi Art termében: filmvetítések, videobemutatók várják a diákokat és a művészfilm kedvelőket a Debreceni Ifjúsági Archív Filmklubban. A környezet ismerős, az árak barátságosak.
 

 
   
FILM
A menny ígérete
 
Szívszorító, látványos és drámai filmet készített az új évezred első évtizedének egyik amerikai bestselleréből a 2001 óta világhírű filmrendező, Peter Jackson. A Komfortos mennyország című regény filmváltozata mindvégig hű az író alapkoncepciójához.
 

 
   
FILM
Betervezetlen hiba
 
Új filmes műfajban próbálta ki magát Antal Nimród, aki a páratlanul sikeres Kontroll után egy horrort rendezett. A heist filmnek mondott Szállítmánynak most nagyobb a tétje, hisz a 25 millió dolláros büdzsé mellé a filmrendező kiváló színészgárdát is kapott.
 

 
DEOL > Kultúra > Film
  Sablonos szinglimese
 
R. Szabó Zsuzsa | 2010. április 28., 10:45
 
Mark Steven Johnson rendező az összetört szívű, sokat csalódott, pasihajkurászásba belefáradt, munkába menekülő szinglikről szóló filmek összes kínos és agyonismételt kliséjét belevegyítette legújabb romantikus vígjátékába. A Minden kút Rómába vezet című szinglifilm Bridget Jonestól lenyúlt ötletekkel mutatja be, hogy a szerelem váratlanul és nagy erővel is lecsaphat az emberre, még akkor is, ha a körülmények gyanúsan romantikusak.
 
Róma, Trevi-kút, a szerelmesek kútja. Ez Mark Steven Johnson filmjének központi helyszíne, minden bonyodalmak okozója. Maga a helyszín remek választás, gyönyörű szobrok, csodálatos épületek, pompázatos templombelsők, ám a romantikus végkifejlet felé tartó események kísértetiesen emlékeztetnek Bridget Jones szerelmi bukdácsolásaira.
 
Mielőtt részletesen kitérnék a szinglifilmből elcsent ötletekre és jelenetekre, poénokra, lássuk hogy áll össze a Minden kút Rómába vezet alapképlete. Adva van egy művészetekért rajongó kurátor lány, Beth (Kristen Bell), akinek exe épp most készül nősülni. A megsebzett szívű, szerelemtől elzárkózó nő cinikusan beszél a házasságról és az összetartozásról, mígnem Rómában, a húga esküvőjén megpillantja a kótyagos Nicket (Josh Duhamel). A szertartás előtti meghitt perceket megtörő mobilcsörgés szinte kínosan kiszámítható volt, épp úgy, ahogyan a köszöntőbe való belesülés is. Merthogy hősnőnknek váratlanul beszéddel kell előállnia húga menyegzőjén, amibe természetesen bele is bonyolódik, akárcsak anno Bridget Jones a könyvbemutatón. A sorozatos megaláztatásokat nehezen viselő Beth kiszökik az esküvőről és a Trevi-kúthoz táncol lenge kis ruhájában, innen aztán gúnyos megjegyzéseket mormolva kivesz néhány érmét a vízből, s ezzel fura lavinát indít el, az érmék tulajdonosainak szívét a távolból is elvarázsolja.
 
Ez a fordulat adott némi okot a lelkesedésre, hiszen maga az ötlet nem is rossz, csak valahogy a túljátszott karakterek és az olcsó hatásvadász jelenetek lelomboztak. Pedig jópofa figurákat sejtetnek a karakterek: egy kolbászgyáros, aki szerint minden érzelmet kolbászformába lehet önteni, (Danny DeVito) egy önértékelési zavarral küszködő utcai bűvész (Jon Heder), egy önjelölt festő (Will Arnett), és egy nárcisztikus modell (Dax Shepard) veszi üldözőbe Beth-t, akinek fogalma sincs miféle szerelmi varázslatba ejtette az érmetulajdonosokat. Hősnőnk persze az esküvőn feltűnt Nicket szemelte ki magának, aki ostromolni is kezdi a lányt, mígnem gyanússá válik lelombozhatatlan lelkesedése… Nem árulok el többet a sztoriról, mert néhány valóban bájos jeleneten kívül, talán csak a film végére kiderülő csavar menti meg a David Diamond és David Weissman forgatókönyvéből készült szinglimesét.
 
Az erőltetett helyzeteket a színészi játék sem kompenzálja, sajnos a késő délutáni szappanoperákban láthatunk ilyen túlkarikírozott gesztusokat. Josh Duhamel semmi emlékezetessel nem lepi meg nézőjét, Kristen Bell pedig egyetlen szemszögből sem tűnik különleges karakternek. Jóval izgalmasabb és színesebb jelenség Kate Micucci, aki Beth asszisztenseként sajnos csak néha bukkan fel. Nekem ő a kedvencem ebben a túlmanírozott társaságban, mert karakteres arca és kislányos megjelenése igazán üde színfolttá varázsolja.
 
El kell ismerni, hogy a mediterrán hangulatban tobzódó képsorok igencsak megkapóak. Sajnáltam, hogy Mark Steven Johnson rendező csak rövid időre idézte meg a Római vakáció képsorait és hangulatát. Kár, hogy csak rövid ideig és csak az utolsó képkockáiban játszott el az 1953-as film felidézésével.
 
Minden kút Rómába vezet (When in Rome) – Színes, feliratos, amerikai romantikus vígjáték, 2010
Forgatókönyvíró: David Diamond, David Weissman
Rendező: Mark Steven Johnson
Főszereplő(k): Kristen Bell (Beth), Josh Duhamel (Nick), Jon Heder (Lance), Will Arnett (Antonio), Dax Shepard (Gale), Anjelica Huston (Celeste), Alexis Dziena (Joan), Danny DeVito
Zeneszerző: Christopher Young
Operatőr: John Bailey
A film hivatalos honlapja:
Producer: Rikki Lea Bestall, Gary Foster, Mark Steven Johnson
Vágó: Ryan Folsey, Andrew Marcus
Játékidő: 91 perc
 
Kapcsolódó cikkeink:
 
Kapcsolódó linkek:


 
 
Értékelje a cikket 1-től 5-ig:
A cikk osztályzata az eddigi szavazatok alapján:
4.21
 
 
 A cikk nyomtatása   |   A cikk küldése E-mailben

 

| << Vissza a főoldalra | << Vissza a rovatoldalra |
 
 
| Impresszum | Médiaajánlat |

Az oldal generálása 0.018002986907959 másodpercig tartott.