Kultúra Sport Életmód Gyerek
Vélemény Vas Választás Archívum
   
PARLAMENT
Nincs pénz a veszély elhárítására
Tóth Gábor, a Fidesz képviselője, november 16-án kérdést tett fel a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek: „Mikor lesz végre körforgalom a Bag-Domony útkereszteződésben?” címmel. Oláh Lajos államtitkár válaszában elmondta: „A második félévtől a gazdasági és pénzügyi válság kezelése azonban jelentősen lecsökkentette a költségvetés mozgásterét. Kénytelenek voltunk a balesetveszélyes csomópontok átépítésére korábban indított programunkat felfüggeszteni.” 

 
   
PARLAMENT
Jogharmonizációs kötelezettség
A légi közlekedési törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájában november 11-én a napirendi pont előadója Oláh Lajos államtitkár, az MSZP hajdú-bihari listáján Országházba került képviselője volt. Mint elmondta: „a légi közlekedésről szóló törvény módosításával alapvetően nemzetközi és jogharmonizációs kötelezettségünknek teszünk eleget.” 

 
   
PARLAMENT
Elmaradt kötbér és határidőcsúszás
Csontos János, az MSZP képviselője, november 9-én azonnali kérdést tett fel a nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszternek: „Haverok zsebébe csúszott a pénz a püspökladányi gyűjtőút-beruházásból?” címmel. Varju László államtitkár válaszában kifejtette: „a vonatkozó dokumentumokat a hatáskörrel, illetékességgel rendelkező nyomozó hatóságnak átadtuk, és ennek megfelelően az eljárás megkezdődött.” 

 
   
PARLAMENT
Mit ér az ember, ha vidéki?
Vígh Ilona, a Fidesz képviselője, november 30-án kérdést tett fel a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterhez: „Határtalan falurombolás a határon, avagy mit ér az ember, ha vidéki, de nem termel nyereséget?” címmel.
 

 
   
PARLAMENT
Veszélyben a magyar gázellátás?
Herényi Károly, független képviselő, november 7-én interpellálta a közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztert: „Kinek az érdeke?” címmel azt kérdezte: „Mit tesz a kormány, hogy a magyar gázpiac biztonságos ellátása ne kerüljön veszélybe?”.
 

 
   
PARLAMENT
Szakmai követelmények – háttérben
A közoktatási törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájában szólalt fel november 2-án Pósán László. A Fidesz debreceni képviselője kitért arra, hogy „amíg normatív finanszírozás működik, és a felsőoktatási intézmények abban érdekeltek, hogy minél több hallgatót benntartsanak a rendszerben, mindaddig komoly szakmai követelményeket nehéz lesz érvényesíteni.” 

 
   
PARLAMENT
Mit ér a hároméves alapképzés?
A felsőoktatási törvény módosításáról szóló javaslat általános vitájában szólalt fel november 2-án Pósán László. A Fidesz debreceni képviselője elmondta: „nem tudjuk megmondani a hallgatóknak, hogy aki egy hároméves alapképzést elvégez, azt a végzettséget bizonyító okirat milyen szakképesítésre jogosítja fel.” 

 
DEOL > Politika > Parlament
  Kétszer két sáv Szoboszlóra
 
D. Á. | 2007. június 20., 12:49
 
A Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló törvény módosításáról szóló javaslat részletes vitájában szólalt fel Márton Attila. A Fidesz hajdúszoboszlói képviselője május 14-én elmondta: „A módosító javaslat Hajdúszoboszló és a most megépült, félbehagyott M35-ös autópálya Hajdú-Bihar megyei végpontja közötti útszakasz kétszer kétsávosításáról szól. A forgalomszámlálás adatai azt mutatják, hogy ez a jelen pillanatban kétszer egysávos normál főút oly mértékben túlterhelt, ami hihetetlen mértékben növeli a balesetveszélyt.”
 
MÁRTON ATTILA (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Államtitkár Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Az ajánlás 22. számmal jelölt módosító indítványával kapcsolatosan szeretnék néhány szót elmondani. Örülök, hogy itt van a teremben Vadai Ágnes képviselő asszony, és az előbb a 4-es út kétszer kétsávosításáért emelt szót, s azt kérte az ellenzéki képviselőktől is, hogy támogassák ezt az indítványt.
 
Nos, az én indítványom, ez a bizonyos 22-es, szintén a 4. számú főútról szól. Csak jelezném a képviselő asszonynak, hogy a gazdasági bizottságban az ellenzéki képviselők is támogatták az önök indítványát. Már csak azért is, mert ez az indítvány a 4-es útról szól, és bízom abban, hogy hasonló támogatottságot fog majd kapni önöktől a 22. számmal jelzett módosító indítvány.
 
Miről szól ez a javaslat, amelyet én nyújtottam be? Ugye, az általános vitában az államtitkár úr többször is elmondta, hogy a tárca nem nagyon kedveli, hogy a törvény mellékletéhez módosító indítványok vannak benyújtva. Én pedig elmondtam, hogy amennyiben ez nem egy politikai, hanem valóban szakmai tárgyú törvényjavaslat, és szakmai szempontok alapján kell mérlegelni, hogy mi készüljön el, és mi kerüljön be a kormány által preferált beruházások közé, akkor úgy gondolom, ennek a 22-es módosító javaslatnak mindenképpen itt a helye.
 
Ez a módosító javaslat Hajdúszoboszló és a most megépült, félbehagyott M35-ös autópálya Hajdú-Bihar megyei végpontja közötti útszakasz kétszer kétsávosításáról szól. Szinte minden fórumon – ahol idáig lehetőség volt – jeleztem, hogy ez olyan fejlesztés, amely az elmúlt években már megtervezésre került, a környezetvédelmi és egyéb hatástanulmányok elkészültek, sőt mi több, az engedélyezési eljárások is lefutottak. Ez az útszakasz már 2001-ben engedélyes tervekkel rendelkezett.
 
Hogy mennyire indokolt, hogy ez az útszakasz valóban kétszer kétsávos legyen, néhány teljesen friss számadatot hadd mondjak el önöknek! A 4-es számú főút Hajdúszoboszló és Debrecen közötti szakaszán a forgalomterhelés, a ma már biztonságosnak minősített útszakaszok adatait nevezzük 100 százaléknak, 40 százalékkal haladja meg. Tehát a forgalomszámlálás adatai azt mutatják, hogy ez a jelen pillanatban kétszer egysávos normál főút oly mértékben túlterhelt, ami hihetetlen mértékben növeli a balesetveszélyt, illetve jelentősen szűkíti az út átbocsátóképességét is, tehát értelemszerűen ahogy a forgalom nő, egyre rosszabbak lesznek a közlekedés, a haladás feltételei.
 
Nem egészen tudjuk elfogadni, én magam sem, illetve a Hajdúszoboszlón, illetve Debrecenben élők sem, a kormány legutóbbi januári kormányhatározatában született kijelölését, amely ennek a szakasznak a tengelyterhelését 11,5 tonnára növelné. Hiszen lehet, hogy az út ma eléggé katasztrofális állapotát javítaná, de lássuk be, az, hogy a tengelyterhelés 11,5 tonnára emelése megtörténik, még az út átbocsátóképességét sajnos semmilyen formában nem fogja növelni. Hiszen általános iskolában tanultuk, hogy ha egy bizonyos keresztmetszeten növeljük a sebességet, akkor lehet többet továbbítani, bármilyen közegről is legyen szó. Na most, hacsak nem emelik fel, mondjuk, 130 kilométer/órára – mert államtitkár úr bólogatott – ennek az útszakasznak a megengedett sebességét, amit egyébként a szintbeli kereszteződések nem hiszem, hogy lehetővé tennének, akkor ennek az útszakasznak az átbocsátóképessége vélhetően nem nőne. Így aztán mindenképpen indokolt a jelenlegi forgalomtechnikai és forgalomszámlálási adatok alapján is, hogy ez a kétszer kétsávos bővítés megvalósulhasson.
 
Úgy gondolom, ahogy jeleztem már, mivel ennek az előkészítése lényegében ’98 és 2001 között megtörtént, ezért nem gondolom azt, hogy valahonnan a semmiből, mint egy bűvész a kalapból előhúzna egy nyuszit, ez úgy került volna terítékre. Hiszen ennek már van előzménye. Úgy gondolom, és egyértelműen a friss forgalomszámlálási adatok is alátámasztják, hogy ennek a 10 kilométeres szakasznak, különösen most, hogy az autópálya már megépült, mindenképpen létjogosultsága van. Ezért kérem a kormányt, illetve a kormánypárti képviselőket is, hogy legyenek kedvesek, támogassák ezt az indítványt.
 
Köszönöm szépen.


 
 
 
 
 A cikk nyomtatása   |   A cikk küldése E-mailben

 

| << Vissza a főoldalra | << Vissza a rovatoldalra |
 
 
| Impresszum | Médiaajánlat |

Az oldal generálása 0.024971961975098 másodpercig tartott.