Mit érdemes tudni a székhely szolgáltatásról?
4 min readA székhely szolgáltatás egy olyan szolgáltatás, amely révén egy vállalkozás nem a saját irodáját jelöli meg székhelynek, hanem egy külsős céget bíz meg vele, tehát ennek a külsős cégnek a címe lesz az adott vállalkozás székhelyének a címe.
A székhely szolgáltatás főképp az egyéni vállalkozók és a kis- és középvállalkozások számára kitűnő lehetőség, hiszen annyira kicsi ez a cég (általában egyszemélyes vállalkozásról beszélünk ilyenkor), hogy felesleges lenne egy egész irodát bérelni hozzá.
Nem jó megoldás az, ha az egyéni vállalkozó a saját otthonát jelöli meg a vállalkozása székhelyéül, mert akkor valakinek mindig otthon kell lennie munkaidőben, hogy át tudja venni a hivatalos leveleket a postástól vagy a kézbesítőtől.
Nyaralás vagy hosszadalmas kórházi kezelés során ez igen nehéz, így a legtöbb vállalkozó él a székhely szolgáltatás lehetőségével.
A székhely szolgáltatás tehát egy költséghatékony megoldás a kisvállalkozók számára, hiszen ez havonta általában csak néhány ezer forintba kerül.
Ez az összeg pedig nagyon kevés ahhoz képest, ami akkor keletkezne, ha a saját otthonát jelentené be egy vállalkozó a székhelyének, mert így előfordulhat, hogy a számlákat átsorolja a szolgáltató a céges sávba. Azt pedig mindenki tudja, hogy a közüzemi számlák sokkal drágábbak, ha egy cégnek kell őket fizetnie, semmint egy magánszemélynek.
Fontos azt is kiemelni, hogy azért is előnyösebb, ha igénybe veszi egy vállalkozó a székhely szogláltatást, mert így ha történik valamilyen ellenőrzés, akkor azt a székhelyen lévő szakember fogja segíteni, azaz a vállalkozónak még az ilyen típusú kellemetlenségekkel sem kell foglalkoznia.
S mivel a székhely szolgáltatást biztosító cég az ügyfél által megadott címre kiküldi mindig postán a céges leveleket, így nem is kell amiatt aggódni, hogy megérkeznek-e időben a fontos dokumentumok, hiszen így mindig lehet számítani arra, hogy mikor és pontosan hova érkeznek majd meg a levelek, amelyek nyilván tartalmazhatnak olyan információkat, amelyek valamilyen fontos fizetési határidőt írnak elő.
Ha most indítunk vállalkozást, akkor a vállalkozás megalapítása előtt érdemes már kiválasztani a cég székhelyét, hiszen ennek az információnak szerepelnie kell a cég alapító irataiban.
Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy a mi vállalkozásunk esetében igénybe vehető-e egyáltalán egy székhely szolgáltatás, feltétlenül vegyük fel a kapcsolatot például a fenti linken lévő Székhelycentrum munkatársaival, hiszen ők is csak olyan vállalkozások számára biztosíthatnak székhely szolgáltatást, ami nem törvénybe ütköző.
Értelemszerűen nem nyújtanak székhely szolgáltatást azoknak, akik valamilyen illegális tevékenységet folytatnak. Emiatt ne ijedjünk meg, ha a székhely szolgáltató átvizsgálja a cégünket, mielőtt szolgáltatást nyújt nekünk. Ez teljesen érthető, hiszen ők is csak úgy tudnak törvényesen működni, ha olyan vállalkozókkal dolgoznak együtt, akik szintén törvényes tevékenységet folytatnak.
Az esetek többségében ahhoz, hogy igénybe tudjunk venni egy székhely szolgáltatást csak néhány iratra lesz szükségünk. Ilyenek például a vállalkozás szerződése, alapító okirata, adószáma és persze a vállalkozás tulajdonosának a személyes iratai (személyi és/vagy útlevél).
Mivel a székhely szolgáltatás egy aránylag egyszerűen igénybe vehető szolgáltatás, ezért az esetek többségében a szerződéskötés online szokott történni, hiszen így a legkényelmesebb a szolgáltatónak és az ügyfélnek is. Természetesen ez teljesen legális, így nem kell aggódnunk bírságok vagy büntetések miatt.