5 feladat, amit már megéri marketing ügynökségre bíznod
4 min read
Új módszerekre lenne szükség? A vállalkozás piaci jelenlétének növelése a cél? Hatékony márkaépítésre vágysz, esetleg kérdéseid vannak a legújabb marketing trendekről? Ezek mind olyan kérdések, amikre egy marketing ügynökség megadhatja a választ. Egy profi cég segítséget nyújthat abban, hogy elérjük az üzleti célunkat, hogy megvalósítsuk a terveinket, hogy egy olyan márka tulajdonosai legyünk, amely megállja a helyét a piacon.
Ebben a cikkben öt olyan feladatot részletezünk, amelyek kapcsán megéri segítséget kérni.
A marketing ügynökség feladatai
Egy profi cég nemcsak tanácsokkal lát el, hanem minden marketing stratégiai tervet megvalósít. Felkészült, folyamatosan nyomon követi a trendeket, készen áll, ha beavatkozásra van szükség. Kampányokat alkot meg, vezényel le, gondoskodik a közösségi média jelenlétről, jártas a SEO és a PPC marketingben, valamint kreatív tartalmakat gyárt. Budapesten a Dog and Pony marketing tanácsadó iroda is népszerű választás az ilyen feladatok elvégzéséhez. Ezeknek a munkáknak az elvégzésére tehát szinte minden esetben ügynökségre van szükség, akik gyorsan és hatékonyan lépnek, ha arra van szükség.
1. Tanácsadás
Sokaknak először csak egy kis tanácsra van szükségük az új módszerek megtalálásához, a vállalat piaci jelenlétének növeléséhez, a saját márka felépítéséhez. Egy profi cég felkészült, rendszeresen figyeli a modern trendeket, minden részterületen segítséget tudnak nyújtani, legyen az SEO, közösségi média, hirdetések kezelése vagy éppen stratégiai tervek kidolgozása. Ezek kapcsán tanácsokat és ötleteket adnak arra vonatkozóan, hogy mik azok a dolgok, amik az adott piacon hasznosak lehetnek.
2. Stratégia és tervezés
Akinek a célja egy új marketing terv készítése, annak szintén ügynökségi támogatásra lesz szüksége. Ha nem tudod, hogyan vágj bele, akkor segítenek abban, hogy el tudd dönteni, melyik terv szolgálná legmegfelelőbben a vállalkozásodat. Érdemes azonban előre átgondolni a célt, hogy mire keresünk megoldást, kit és mennyi idő alatt szeretnénk elérni.
Tedd fel magadnak azt a kérdést, hogy melyek azok a területek, amiben fejlődni szeretnél, mi a mostani célod, milyen problémára keresel megoldást, valamint azt, hogy milyen eredményt szeretnél elérni.
3. Kreatív tartalmak készítése
A profi ügynökségeknek külön kreatív csapatunk van. Ide tartozik a grafikus, a szövegíró, a logó tervező, a branding megálmodója és még sorolhatnánk. Ezek a kreatív tehetségek és tartalomkészítők hatékony és vonzó tartalmakat hoznak létre az egyes kampányokhoz, tervekhez. Legyen szó szöveges, képi, vagy éppen videós tartalmakról egyaránt. Sok esetben már reklámfilmek készítéséről is szó lehet, hiszen nagy igény van a rövid, ámde figyelemfelkeltő videós anyagokra.
4. PPC marketing
Az online hirdetéseknek, a PPC marketingnek egyre nagyobb szerepe van, hiszen ma már szinte mindenki hirdet, így senki sem maradhat ki ebből. Bár itt plusz kiadásról van szó, ha gyors eredményt szeretnénk elérni, abban az esetben érdemes alaposan átgondolni a PPC létjogosultságát. Nem ajánlott azonban saját magunknak megoldani ezt, hiszen egy szakértő tudja, hogy mire van szükségünk, célzott hirdetést hoz létre, ami pillanatok alatt eredményeket szállíthat.
5. Social media
Bár azt hihetjük, hogy a mai világban már mindenki ért hozzá, ha nemcsak posztolásról van szó, akkor bizony nagyon nem mindegy, hogyan kezeljük a Facebook, Instagram, TikTok és egyéb felületeket. Az ügynökség kezeli a fiókokat, tartalmat tervet, posztol, figyelemmel kíséri a visszajelzéseket, valamint a közönség reakcióit. Adatokat elemez, méri a teljesítményt, majd ennek alapján szükség esetén változtat a stratégián. Az eredmények folyamatos monitorozása segíthet, hogy költséghatékonyabb kampányokat lehessen létrehozni.
Fontos azonban, hogy minden esetben olyan ügynökséget válasszunk, amely megfelelő tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezik az adott területen. Nem mindegy, hogy egy kisebb webáruházról vagy egy ingatlanokat értékesítő weboldalról van szó. Kérjünk ajánlatot, referenciát, nézzük meg a véleményeket, így ha az eredmények azt mutatják, hogy képesek hatékonyan kezelni az általunk átadott feladatokat, akkor az nem lesz felesleges pénzkidobás.