2024.04.21.

Deol

NEM HIVATALOS OLDAL!

Hogyan edzek otthon? Így hozd magad formába eszközök nélkül!

3 min read

Az otthoni edzéssel épp oly hatékonyan lehet formálódni, mint az edzőteremben való mozgással. Éppen ezért nem érdemes úgy tekinteni rá, mint egy pótszerre. Ha nincs lehetőséged vagy nem szeretnél drága eszközöket vásárolni otthonra, az sem jelent problémát, hiszen a saját testsúlyos gyakorlatokkal is kiválóan lehet formálódni.

Hatékony edzés otthon

Az otthoni edzés kiváló alternatíva azoknak, akik nem tudnak vagy nem szeretnének konditeremben edzeni. Otthon is formába hozhatod magad saját testsúlyos gyakorlatok alkalmazásával. Már tizenöt-húsz perces mozgás is sokat segíthet a test felfrissítésében, a keringési rendszer fokozásában. Ezért is lehet eredményes az otthoni edzés eszközök nélkül.

Ha már szóba került a keringési rendszer, érdemes tisztában lenni vele, hogy ez pontosan miért előnyös a test számára. Többek közt azért, mert a jó keringéssel rendelkező testrészek, szövetek sokkal gyorsabban gyógyulnak. Például egy sérülés esetén, ha az orvos azt javasolja, hogy ne terheld az adott részt, akkor érdemes rá hallgatni, azonban az óvatos mozgatással nem árthatsz a sérült résznek, mivel így fokozódik a keringés.

Intenset, a puding állapottól a csúcsformáig

Az Intenset program egyik fontos jellemzője a fokozatosság. Ez azért fontos, mert, ha évek óta semmit nem sportoltál, akkor is tökéletes számodra. A program 5×3 hónapig tart. Ez idő alatt egyre feszesebb, tónusosabb lesz a tested és a teljes puding állapotról eljutsz oda, hogy száz darab négyütemű fekvőtámasz elvégzése sem jelent problémát.

Még mielőtt kifogásokat keresnél, hogy neked erre miért nincs időd, érdemes tudnod, hogy az edzések egyáltalán nem vesznek igénybe sok időt. Ráadásul akkor csinálod végig, amikor épp szakítani tudsz rá némi időt.

Mikor érdemes edzeni?

Ha reggeli pacsirta vagy, aki kora reggel gond nélkül kipattan az ágyból, akkor érdemes reggel időt szakítani a mozgásra. Ennek nagy előnye, hogy nem csak az elméd, hanem a tested is felkészül a nap kihívásaira. Ráadásul benned lesz egyfajta megelégedettség is, hogy túl vagy az edzésen.

Vannak, akiket már a reggeli edzés gondolatával is ki lehet kergetni a világból. Ha te is ezt a tábort erősíted, akkor valószínűleg jobban jársz, ha az edzést inkább napközben végzed el. Egy tizenöt-húsz perces edzésblokk sokkal jobban, felfrissít, mint a kávé.

Rengetegen vannak, akik a munkát követően, este tudnak sort keríteni egy kis mozgásra. Ehhez nagy önuralom kell, hiszen egy hosszú napot követően sokkal egyszerűbb lenne ledőlni a kanapéra és pihenni a kedvenc sorozatodat nézve. Ugyanakkor az edzés nagy segítséget jelent abban, hogy még egy igazán fárasztó nap után is energikus légy. Bármennyire is furcsán hangzik, paradox módon pont azért nincs erőd, mert nem végzel testmozgást.

Érdemes egy hetet kijelölni, amikor, ha törik, ha szakad, elvégzed az edzést. Könnyen lehet, hogy eleinte egyedül mozogsz, de rövidesen csatlakozik hozzád a családod is. Ugyanis együtt kétségkívül még élvezetesebb a mozgás!

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.